سئو یا SEO چیه و به چه دلیل واسه کسب وکارتان مهمه؟ 

 

سئو چیه؟ بهینه سازی موتور جستجو (SEO) به روشایی اشاره داره که واسه بهبود جایگاه سایت در نتایج جستجوی صفحات موتور جستجو (SERPs) در سایتایی مثل گوگل، یاهو یا بینگ استفاده می شن. ایجاد یک راه حل سئو واسه کسب وکارتان می تونه به جذب ترافیک مصرفی واسه سایت و افزایش فروش و درآمدتان کمک کنه.

 

واسه ایجاد راه حل سئو، اینجا کمی درباره پس زمینه و فهم موتورهای جستجو مثل گوگل توضیح میدیم و بررسی می کنیم که چیجوری از معیارهایی واسه رتبه دهی اورگانیک به جایگاه سایتا استفاده می کنن.

هدف موتور جستجو اینه که نتایج بی طرفانه ای واسه شما جفت و جور کنه تا اطلاعاتی رو که لازم دارین، با بیشترین سرعت و دقت ممکن دراختیار شما بذاره. واسه انجام این کار موتورهای جستجو قادر هستن، همه اطلاعات آنلاین رو تشخیص بدن و اونا رو با توجه به کیفیت و ربط شون رتبه بندی کنن. زمانی که موتورهای جستجو سایتا رو در یک جستجوی اورگانیک رتبه دهی می کنن، صدها عامل موثر هستن. شگفت آوره که اونا می تونن میلیاردها داده رو در کمتر از ۰٫۵ ثانیه بررسی کنن! فعالیتایی که واسه بهتر کردن سایت تون انجام میدید، اثر مستقیمی برروی رتبه سئوی سایت شما داره. اجزایی مثل برچسب H1، واژهایی که در توضیح متا استفاده می کنین، محتوا و تکرار کلیدواژها، پایا پیوندا و پیوندای ورودی بعضی از مواردی هستن که می تونین واسه بهبود رتبه سایت تون از اونا استفاده کنین.

سئو یا SEO چیه و به چه دلیل واسه کسب وکارتان مهمه؟  آموزشی

در این مقاله این اجزا و ربط اونا رو به موتور جستجویی که بیشتر استفاده می شه، یعنی گوگل بررسی می کنیم:

  • برچسب H1: عنوانای بزرگ تری هستن که واسه تیتردادن به محتوا استفاده می شن. مثلا H1 واسه این مقاله تیتر «سئو چیه؟» است. این مقاله ممکنه زمانی که فردی کلیدواژها موجود در برچسب H1 مثل «سئو» رو جستجو کنه، در نتایج گوگل بالا بیاد. مطمئن شید که برچسب H1 شما به کلیدواژهایی که می خواید واسه اونا نشون داده شید، مرتبطه.
  • تکرار کلیدواژه: تعداد دفعاتیه که کلیدواژه ای که مخاطب شما جستجو کرده، در سایت شما تکرار شده. مطمئن شید که کلیدواژهاتون نه تنها در برچسب H1، بلکه در متن محتوای تون هم اشاره شده. درحالی که می خواید کلیدواژها رو خوب تکرار کنین، مراقب باشین که محتوا از اونا اشباع نشه. به یاد داشته باشین که گوگل استفاده از کلید واژهای هم معنی رو هم درنظر میگیره.
  • توضیح متا: این توضیحیه که شما واسه موتور جستجو در برچسب هایmeta> html> جفت و جور می کنین. توضیح متایی که واسه سایت تون استفاده می کنین، باید شامل کلیدواژه ای باشه که می خواید مخاطبان رو واسه جستجوی اون هدف بذارین.
  • پایا پیوندا: این مورد به لینکای URL دائمی برگشت می ده که مختص سایت شمان. گذاشتن کلیدواژها در این پایاپیوندا واسه قرارگرفتن در رتبه بندی بالاتر در گوگل مفیده. مثلا، اگه شما یک سایت باغبانی دارین و می خواید مصرف کننده هاتون کلیدواژه ی «اجناس چمن» رو پیدا کنن، روش بهینه واسه شما اینه که صفحه ای با پایاپیوندی مثل http://www.gardening.com/lawn-products داشته باشین.
  • پیوندهای ورودی: این مربوط به وقتیه که سایتای دیگر با جفت و جور کردن URL سایت شما واسه بینندگان شون به سایت شما برگشت میدن. مثلا، اگه شرکت «فوربز» در سایت خود به کسب وکار شما اشاره کنه و شامل پیوندی واسه خوانندگان خود باشه که وارد سایت شما شه، این یک پیوند ورودی حساب می شه. هرچه پیوندای ورودی بیشتری داشته باشین، شانس اینکه در کلید واژهای مورد نظر جایگاه بهتری پیدا کنین، بیشتر هستش. اما منبع پیوندهای ورودی هم عاملیه که در رتبه بندی نقش بازی می کنه. گوگل واسه کیفیت منابعی که پیوندهای ورودی شما از اون بین، ارزش قائله و هرچه منبع اون بزرگ تر باشه (مثلا فوربز، نیویورک تایمز، آدرسای دولتی و چیزای دیگه ای به جز اینا) شانس اینکه در جستجوی گوگل رتبه بالا تری داشته باشین، بیشتره. توجه داشته باشین که خرید پیوندهای ورودی از سایتا، سئوی غیرقانونی درنظر گرفته می شه و پیشنهاد نمی شه.
این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   زنجبیل و لاغری؛ نحوه مصرف زنجبیل واسه چربی سوزی چیجوریه؟ 

SERPs روی رایانه در مقایسه با گوشی همراه: سایت شما واسه گوشی همراه هم مناسبه؟

سئو یا SEO چیه و به چه دلیل واسه کسب وکارتان مهمه؟  آموزشی

موتورای جستجو به طور پیوسته درحال تکامل و تغییر الگوریتم هاشون هستن تا با پیشرفت فناوریای جدید همگام باشن. با گسترش استفاده از گوشیای هوشمند، تعداد افراد بیشتری جستجوی آنلاین انجام میدن. گوگل فهمیدهه که ترافیک ازطریق گوشی هوشمند افزایش پیدا کرده، درنتیجه ملاک جدیدی به رتبه دهی جستجوی اونا اضافه کرده. اگه سایت شما واسه گوشی هوشمند مناسب نباشه (واکنش گرابودن و بهینه بودن صفحات سایت در گوشیای مختلف)، گوگل در رتبه بندی جستجوی خود رتبه پایین تری به سایت شما می ده، اما این فقط برروی رتبه جستجو ازطریق گوشی اثر می ذاره و تأثیری بر رتبه جستجو واسه دستگاه های غیر از گوشی همراه مثل رایانهای شخصی یا لپتاپا نداره. اگه این احتمال هست که بازار هدف شما کلیدواژهای مدنظرتان رو ازطریق گوشی جستجو می کنن، دانستن این نکته بسیار مهمه.

پرداخت پول واسه ارتقای رتبه بندی

سئو یا SEO چیه و به چه دلیل واسه کسب وکارتان مهمه؟  آموزشی

سئو یا SEO چیه و به چه دلیل واسه کسب وکارتان مهمه؟  آموزشی

اگه کسب وکار شما درآمدی داره که می تونین اونو خرج کنین، نمایش سایت شما در اولین نتایج موتور جستجو می تونه روش خوبی واسه خرج کردن پول باشه. شما می تونین واسه کلیدواژهای مشخصی پول بدین تا در بالای نتایج جستجوی نشون داده شه. به یاد داشته باشین که گوگل این پولی رو مثل جستجوی اورگانیک و با همون جدیت اولویت بندی می کنه. هرچه سایت شما ربط بیشتری به کلیدواژه داشته باشه، جایگاه بهتری پیدا می کنه و شاید هزینه کمتری واسه هر کلیک پرداخت می کنین. توجه داشته باشین که بعضی از کلیدواژها می تونن در مقایسه با دیگر کلیدواژها گران تر باشن. نسبت به این موضوع مطمئن شید تا بودجه تون رو به شکلی مناسب به کار بگیرین.

راه حل سئو شما باید یک مراحل دراز مدت باشه

سئو یا SEO چیه و به چه دلیل واسه کسب وکارتان مهمه؟  آموزشی

قرارگرفتن در رتبه اول جستجوی گوگل یک شبه اتفاق نمی افته. راه حل سئو شما باید یک مراحل پیوسته باشه. با پیشرفت فناوری، موتورهای جستجو خود رو با این تغییرات برابری میدن والگوریتم شون رو که مشخص می کنه چیجوری سایتا رتبه دهی می شن، تغییر میدن. راه حل سئو یتان رو در کنترل خود داشته باشین و مطمئن شید که به روزه.

اگه راه حل سئوتان رو خوب حفظ کنین، می تونه واسه شما و کسب وکارتان موفقیتای زیادی به همراه داشته باشه. نه تنها مشتری هایی الان خود رو حفظ می کنین، بلکه می تونین با قرار گرفتن در ۵ جستجوی اول واسه کلیدواژهای مدنظرتان، ترافیک بیشتری به سایت تون جذب کنین. مشتریا زمانی که به دنبال اطلاعات مربوط به کسب وکار شمان، می تونن شما و سایت تون رو خیلی راحت پیدا کنن. یک قانون عملی خوب واسه اینکه راه حل سئو رو تحت کنترل داشته باشین، اینه که تاکتیکایی رو که به وسیله رقبای شما استفاده می شه، بررسی کنین. کلیدواژه خودتون رو در گوگل جستجو کنین و ببینین که چه کسائی به عنوان ۵ جستجوی اول بالا بین، بعد سایت اونا رو بررسی کنین تا ببینین که به چه دلیل و چیجوری در بالا رتبه بندی قرار گرفتن. با کارکردن برروی اجزایی که در این مقاله مطرح کردیم، می تونین شروع خوبی واسه بهبود رتبه تون در جستجوی گوگل داشته باشین.

منبع : inmotionhosting


دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید