آسونترین راهی که شما رو به یک مدیر محبوب تبدیل می کنه 

 

خیلی از مدیران قبل اینکه به پُست اجرایی برسن، هیچ آموزشی در مورد ی مدیریت ندیده ان. مثل این مدیران به طور میانگین تا ۴۲ سالگی، یعنی تازه بعد از حدود ده سال تجربه شغلای اجرایی، به صِرافت یادگیری فوت و فنای مدیریت می افتن. اما در این مقاله، با آسونترین راه مدیریتی آشنا میشید که کمک تون می کنه با هر میزان سوادی که از مباحث تخصصی بخش ی مدیریت دارین، خودتون رو در دل کارمندان تون جا کنین و یک مدیر محبوب باشین. پس به ما ملحق شید تا این راه حل جادویی از کف تون نرود.

آسونترین راهی که شما رو به یک مدیر محبوب تبدیل می کنه  آموزشی

واقعا چه جوری می شه بدون اینکه آپولو هوا کنین، در جمع کارمندان تون به محبوبیت برسین؟ آسون ترین راهش اینه که کارمندانِ نمونه رو شناسایی و از زحماتشان تقدیر کنین. حتما می پرسین چه جوری از کارمندان مون تقدیر کنیم که بیشتر خوش شون بیاد؟ می تونین واسه کارمند مورد نظر پیام تشکری بفرستید. البته، تحقیقات نشون داده که پیام دست نویس خیلی بیشتر از ایمیل به دل می شینه. اما تقدیر در جمع، تأثیرگذاری عمیق تری داره چون که احساس با ارزشیِ بیشتری رو به فرد تقدیرشونده القاء می کنن. پس پیشنهاد می کنیم واسه تأثیرگذاری بیشتر، مراسم اهدای جوایز به کارمندان نمونه رو در جلسات کاری شرکت یا با حضورِ دیگر کارمندان برگزار کنین.

آسونترین راهی که شما رو به یک مدیر محبوب تبدیل می کنه  آموزشی

تحقیق ۱: فرهنگ تقدیر از کارمندان موجب بهبود رابطه کارمند و مدیر می شه

آسونترین راهی که شما رو به یک مدیر محبوب تبدیل می کنه  آموزشی

در پژوهشی که در سال ۲۰۱۴ انجام شد، ۲۴۱۵ کارمند در ۱۰ کشور و به ۷ زبون مختلف بررسی شدن. یافتها نشون دهنده اینه که بین وظیفه شناسی یک کارمند با میزان تقدیر از زحمات اون رابطه مستقیم هست. ۵۱۲ کارمند در آمریکا ی آمریکا عنوان کردن که شرکت محل کارشون از کارمندان نمونه تقدیر می کنه. از این بین، ۸۷ درصد ادعا داشتن که با مدیر بخش ، رابطه خیلی خوبی دارن. این رقم در بین کارمندانی که مدیر شرکت نسبت به زحماتشان کم توجه بود، ۵۱ درصد گزارش شد.

نگفته نمونه که تقدیر قسمتی از کارمندان اصلا تأثیرگذار نمیشه، بلکه موندگاری این رفتاره که به بهتر شدن رابطه کارمند و مدیر میرسه. در تحقیق فوق، ۸۲ درصد کارمندانی که بیشتر از یک بار در ماه به اَشکال مختلف مورد تقدیر قرار گرفته بودن، اعلام کردن که رابطه باکیفیت تری با مدیرشون دارن. این در حالیه که همین رقم در بین کارمندانی که کمتر از یک بار در ماه مورد تقدیر قرار گرفته بودن، با اُفت ۱۹ درصدی روبرو بود.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   ساختار سازمانی چیه؟ "

تحقیق ۲: فرهنگ تقدیر از کارمندان به کل کارکنان شرکت روحیه می ده

آسونترین راهی که شما رو به یک مدیر محبوب تبدیل می کنه  آموزشی

نتایج این تحقیق نشون داد کارمندانی که از طرف مدیرشون مورد تقدیر قرار می گیرن، رضایت شغلی بیشتری دارن. در این تحقیق، ۷ نفر از هر ۱۰ کارمندی که به اَشکال مختلف مورد تقدیر قرار گرفته بودن، اعلام کردن که از شغل شون رضایت کافی دارن. این رقم در بین کارمندانی که از طرف مدیرشون مورد توجه قرار نگرفته بودن، ۳۹ درصد گزارش شد. محققان تأکید کردن که موندگاری تقدیر از کارمندان در بهبود رضایت شغلی نقش زیادی داره. افزون بر اینا، در تحقیق فوق مشاهده شد مدیران جدید می تونن رضایت شغلی کارمندانی رو که پیش از این به وسیله هیچ یک از بالادستیای شون تقدیر نشده ان، با تعریف از خدمات کارمندان نمونه، یکباره به مقدار زیادی زیاد کنن.

گفتنیه اثر مثبت تقدیر از کارمندان نمونه فقط به خودِ کارمندی که مورد تقدیر قرار گرفته محدود نمی شه، بلکه اثر مثبت این رفتار روی بقیه کارمندان هم اثر می کنن. تقدیر از چند سال زحمات کارمندان موجب می شه همه کارمندان شرکت و نه فقط کارمندی که از خدماتش تقدیر به عمل اومده، احساس کنن که مدیریت شرکت واسه شون ارزش قائله.

آسونترین راهی که شما رو به یک مدیر محبوب تبدیل می کنه  آموزشی

بررسی ۳۰۰ کارمند در ۹ کشور مختلف نشون داده کیفیتِ برگزاری مراسم تقدیر از کارمندان نمونه در هر فرهنگی متفاوته. کارمندان استرالیایی و انگلیسی ترجیح میدن طی مراسمی عمومی مورد تقدیر قرار بگیرن، اما در مقابل، آمریکاییا دوست ندارن زیاد شلوغ کاری کنن. کارمندان ژاپنی، آلمانی و فرانسوی تمایل دارن جمعیت کمتری در مراسم شون حاضر شن یا اینکه شخص دیگری غیر از خود مدیر حضور نداشته باشه. اما هندیا و مکزیکیا ترجیح میدن یک بِزَن و بِکوب حسابی راه بندازن.

خلاصه اینکه از زحمات و حضور مؤثر کارمندان تون در شرکت تشکر کنین. مدیران تازه کار بیشتر نمی دونن که گفتن جمله خیلی ساده ای مثل «ممنون از بودنت» چقدر می تونه واسه کارمندشان دلگرم کننده باشه. پس سعی کنین به طور دائمی و به اَشکال مختلف از کارمندان نمونه شرکت تقدیر کنین تا بیشتر دوست تون بدارند و از تهِ دل واسه شما کار کنن.

منبع : hb

جلسات کاری رو تبدیل به وسیله موفقیت خود کنین


۳

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید